
HAKKINDA
Köklü havacılık endüstrisi deneyimi ile güçlendirilmiş, çevik ve yenilikçi yapısıyla tüm dünyada milyonlarca yolcuyu uçuran Hitit Teknolojisi, sektörün öncü havayolu ve seyahat IT çözümleri sağlayıcısıdır. Alanında dünyanın en büyük üçüncü şirketi olan Hitit başta havayolu şirketleri olmak üzere, havayolu ve seyahat sektörlerinde faaliyet gösteren firmalara yeni nesil havayolu ve seyahat yazılım çözümleri üretmektedir. Havayolu yolcu taşımacılığı, rezervasyon, biletleme, check-in gibi havayolu firmalarının ticari uygulamalarını, geliştirdiği sistemler sayesinde servis olarak dünya pazarına ihraç eden Hitit, dünyanın dört bir yanındaki havayolu firmalarına iş modellerinden bağımsız olarak çözümlerini ve hizmetlerini ulaştırmakta; aynı zamanda havayollarının tüm ihtiyaçlarını karşılayabilen çözümleri ile sektörde “one-stop-shop” olarak bilinen tek noktadan tüm hizmetlerin verilebildiği bir konseptin öncülerinden biri olarak gösterilmektedir. Hitit’in iş ortağı olan havayolu firmaları başka bir yazılım desteğine gereksinim duymadan bütün ihtiyaçlarını Hitit çözümleriyle karşılayabilirler.
Hitit, 1994 yılında, havacılık endüstrisindeki uzun yıllara dayalı tecrübeleri ile sektördeki eksikliklerden yola çıkarak çok daha yenilikçi bir teknolojiyi üretebileceklerine inanan iki kadın yönetici tarafından kurulmuştur. Yerli beyin gücüne ve bu toprakların yaratıcılığına olan inançlarını, üretken ve gün geçtikçe büyüyen bir ekiple perçinleyen Hitit, 30 yıldır gelişimi ve değişimi hedefleyen havacılık ve seyahat endüstrisi aktörleri için; çözüm odaklı, akıllı, güvenilir ve yaratıcı servis ve çözümler sunmaktadır.
Hitit, adını Anadolu'nun en eski ve köklü uygarlığından biri olan Hititler'den almaktadır. Bu güçlü medeniyet, modern Türkiye topraklarında kurulmuş ve Ortadoğu'nun en önemli imparatorluklarından biri haline gelmiştir. Hititler, insanlığın gelişimine sayısız katkı sağlamıştır; demiri keşfeden ve kullanan ilk uygarlık olmalarının yanı sıra dönemin ulaşım araçlarını önemli ölçüde geliştirmişlerdir. Ayrıca, o dönemin nadir medeniyetlerinden biri olarak tüm vatandaşlarına temel insan hakları ve mülkiyet hakları tanımışlardır. Şirketimiz de dünyanın dört bir yanında Anadolu'da kurulmuş olan kadim Hitit medeniyetinin ismini gururla taşımaktadır.
Figen Dönder - CHRO
Happy Place to Work sertifikası almaya hak kazanmamız, şirketimiz ve özellikle de İK politikalarımız açısından bizlere önemli bir gurur yaşattı. Happy Place to Work gibi bağımsız bir kuruluş tarafından verilen bu taltif ve sertifika Hitit için çok değerli. Çalışan odaklı, destekleyici ve geri beslemeye açık bir şirket kültürüne sahip olduğumuzun ortaya konması ve kamuoyuna açıklanması büyük bir onur.
Çalışanlarımızın huzuru ve mutluluğu ile yapılan işin performansı arasında bir korelasyon olduğu aşikar. Bu nedenle, Happy Place to Work sertifikasının, şirketimizin sürdürülebilir büyümesine ve başarısına katkıda bulunacağına inanıyorum.


Neden Hitit?
Türkiye'nin ilk havacılık ve seyahat teknoloji şirketi olarak, 30 yılı aşkın bir süredir sektörümüzde öncü bir konumda yer alıyoruz. Küresel bir bakış açısıyla işlerimizi sürdürerek, altı kıtada faaliyet gösteriyor ve dünya çapında alanımızın en büyük üç firmasından biri olmanın gururunu yaşıyoruz. Bu başarıyı beraberinde getiren ve bizi sektörde farklılaştıran ilk özelliğimiz yenilikçi ve esnek bir yaklaşımla sürekli olarak değişen pazar koşullarına uyum sağlayabilme yeteneğimiz. Partner olarak gördüğümüz müşterilerimize en son teknolojiyi sunmak için sürekli olarak Ar-Ge'ye ve inovasyona yatırım yapıyoruz. Bu sayede, müşterilerimize rekabet avantajı sağlamak ve ihtiyaçlarını karşılamak için özelleştirilmiş çözümler sunabiliyoruz. Ayrıca uluslararası alanda güçlü bir varlığımız ve itibarımız bulunmakta. 50’ye yakın ülkede faaliyet göstermek, Hitit’i kurumsal bir dünya vatandaşı haline getiriyor. Yerel pazarlara uyum sağlama, fiyat avantajımız ve Partnerlerimizin ihtiyaçlarına cevap verebilme yeteneğimiz, bizi alanımızda tercih edilen bir iş ortağı haline getiriyor.
Ek olarak, işimizi sürdürülebilir bir şekilde yönetme ve topluma katkı sağlama taahhüdü, sosyal sorumluluk projelerine olan bağlılığımız ve sürdürülebilirlik ilkelerine verdiğimiz önem; çalışanlarımız, partnerlerimiz ve tüm paydaşlarımız nezdinde güven ve bağlılık oluşturuyor.
KÜLTÜR
Harika Ofis
Tanıma ve Takdir
Kariyer Gelişimi
ÇALIŞAN GÖRÜŞLERİ

Çalışan Tanıma Programları

Mentorluk

İç Kariyer Fırsatları
Kültür
+18
OLANAKLAR / YAN HAKLAR

Konferans ve Seminere Katılım

Yatay ve Dikey Kariyer Hareketliliği

Eğitim ve Kurs Desteği
Profesyonel Gelişim İmkanları
+17

Açık Ofis Planı

Uzaktan/Hibrit Çalışma Fırsatları

Esnek Çalışma Programı
Ofis Olanakları
+9

Ayrımcılığa Karşı Politikalar

Dil ve Kültür Programları

Erişilebilirlik İnisiyatifleri
Çeşitlilik
+9

Ulaşım Avantajları

Referans Programı
Ücret, Yan Haklar ve Emeklilik
+70

Wellness Programları

Beslenme Danışmanlığı

Sağlık ve İyi Olma Programları
Sağlıklı Yaşam ve Sağlık Sigortası
+5

Aile Sağlık İzni

İşe Dönüş Programları

Ücretli Ebeveyn İzni
Çocuk Bakımı ve Ebeveyn İzni Yardımları
+1

Yenilenme İzni

Mazeret İzni

Gönüllü Hizmet İzni
+2
Tatil ve İzin
ÇALIŞAN DENEYİMİ
Bu işletmenin başarısı için elimden gelen her şeyi yapmaya hazırım.

94%
Başkalarına çalıştığım işyerinin ismini söylemekten gurur duyuyorum.

92%
Çalışma arkadaşlarımla işbirliğine dayanan güçlü ilişkilerimiz var.

88%
Yaptığım iş ve elde ettiğim sonuçlar benim için özel bir anlam taşımaktadır.

86%



Q.
Hitit'le ilgili en gurur duyduğun şey nedir?

Simge Uzun
Business Analyst (İş Analisti)
Bundan 30 yıl önce iki kadın girişimci tarafından kurulmuş, bünyesinde birçok değerli kadın çalışma arkadaşlarına sahip olduğum bu şirkette bir kadın olarak çalışmak en gurur duyduğum şey.
A.
Nasıl Kutladılar
Kültür


Çalışan Tanıma Programları
Görevlerinde üstün başarı göstererek aşağıda belirlenen hususlarda çalışma arkadaşlarına örnek olan şirket çalışanlarının durumları, bağlı bulundukları Yönetici önerisi üzerine Genel Müdür tarafından incelenir. Teşekkür Plaketi, Prim ya da Organizasyona ve iş süreçlerine uygun şekilde farklı bir pozisyon ya da bir üst pozisyona getirilmek suretiyle ödüllendirme yapılabilir.
• Kişisel buluş ve çabayla şirket işlemlerinde emek, zaman ve giderden tasarruf sağlamak,
• Şirket için büyük bir tehlike veya zararı önlemek,
• Şirket için yararlı yenilikler önermek,
• İş hacminde önemli artışlar sağlamak.

Mentorluk
İşe başlayan her kişiyle ekibin içindeki deneyimli bir çalışan eşleştirilir.

İç Kariyer Fırsatları
Şirket içinde kariyer ilerlemesi için çalışanlara fırsat tanınmaktadır. Kariyer Yönetim Prosedürümüzde yatay ve dikey kariyer hareketleri için bilgilendirmeler yer almaktadır.
Mevcut yöneticilerin neredeyse tamamı şirket içi çalışanlar arasından terfi etmiştir. Çok spesifik ihtiyaçlar dışında dışarıdan yönetici alımı yapılmamaktadır.

Günlük Toplantılar
Her ekip günlük veya haftalık düzenli toplantılar yapmaktadır.

Takım Oluşturma Etkinlikleri
Spor Takımlarımız mevcuttur (Yelken, Kürek, Basketbol, Masa Tenisi, Futbol, Voleybol)

Açık Kapı Politikası
Oryantasyondan itibaren bunun vurgusu yapılmakta, yöneticilerin odası bulunmamakta ve diğer çalışanlarla açık ofiste birlikte çalışılmakta, tüm çalışanlar dilediği zaman yöneticilere ulaşabilmektedir.

Şeffaf Yönetim
Düzenli olarak Genel Müdürümüzün katıldığı toplantılar yapılmakta ve çalışanlar şirketle ilgili gelişmeler konusunda bilgilendirilmektedir.

Performansa Dayalı Ödüllendirme
Performansa dayalı ücret politikası vardır. Yüksek performans gösteren çalışanlara yüksek ücret verilir.

Öneri Sistemi
Belirli dönemlerde fikir yarışmaları düzenlenip çalışanların öneri iletmesi teşvik edilmektedir. Çalışanlar istedikleri zaman önerilerini sözlü veya yazılı olarak iletebilir. Oryantasyonda, ilk iki ay ve ilk altı ay görüşmelerinde çalışanların önerileri sorulur, dinlenir, değerlendirilir ve üst yönetime düzenli olarak aktarılır.

Sosyal Etkinlikler
Yılbaşı Partisi, Yaz Partisi etkinliklerimiz düzenli olarak yapılmaktadır. Pandemi öncesinde aylık olarak, o ay doğum günü olan çalışanlar için ofis içi parti yapılmaktaydı. Fakat yeni düzende, etkinlik yapılabilecek ofis alanı eksikliği sebebiyle bunlar periyodik olarak yapılan büyük partilere evrilmiştir.

Şirket Gezileri
Kahvaltı organizasyonları, spor takımlarında yer alan üyeler ile yemek faaliyetleri, departman yemekleri, koşu yarışları gibi etkinlikler yapılmaktadır.

Etik Davranış

Rekabet Yerine İşbirliği

Çıkış Mülakatı

Çapraz Fonksiyonel Eğitim

Hata Yapma Hakkı

Özgün Olma Özgürlüğü

Şirket İçi İntranet

Rahat Kıyafet Politikası

Kurum İçi Çalışan Anketleri

Düzenli Geri Bildirim
Profesyonel Gelişim İmkanları


Konferans ve Seminere Katılım
Havacılık sektörüyle ilgili tüm konferanslar yakından takip edilir ve çalışanların katılması sağlanır.

Yatay ve Dikey Kariyer Hareketliliği
Projeler gereği departmanlar yakın çalışmakta ve yıl içerisinde birimler arası çalışan geçişleri olabilmektedir.

Eğitim ve Kurs Desteği
Talep eden çalışanlara online eğitim platformlarından eğitimler ve İngilizce eğitim platformlarına erişim sağlanır. Üst yönetim için gerektiğinde MBA desteği sunulur. Turquality Yönetici Geliştirme Programına düzenli olarak katılım sağlanması teşvik edilir.

Kariyer Planlama ve Danışmanlık
Bağımsız bir danışmanlık firması tarafından yapılan Assessment sonuçlarına göre kişisel gelişim alanlarına göre, ekip liderleri ve yöneticilere koçluk desteği sağlanmaktadır.

Liderlik Eğitimi
Turquality Yönetici Geliştirme Programı kapsamında belirlenen çalışanlarımız liderlik eğitimleri almıştır.
Üst Düzey ve Orta Düzey Yöneticilerimiz Koçluk Programları ile desteklenmektedir.

Kütüphane ve Eğitim Materyalleri
IATA ve uluslararası havacılık kuruluşlarının yayınlamış olduğu kitaplar düzenli olarak satın alınır ve çalışanların erişimine açılır.

Yetenek Geliştirme Programları
Gerektiğinde bu tarz eğitimlerin düzenlenmesi sağlanmaktadır (Örn: İngilizce Sunum Teknikleri)
Bazı Ekip Liderleri ve Yöneticileri Koçluk Programları ile desteklenmektedir.

Mentorluk Programları
Her junior çalışana mutlaka bir senior çalışan desteği sağlanır.

Yükseköğrenim Desteği
Turquality programı kapsamında, belirlenen çalışanlar Sabancı Üniversitesi ve Koç Üniversitesi’nde Yönetici Geliştirme Programına katılmıştır. Üst yönetim için MBA desteği verilmektedir.

Uzaktan Eğitim Olanakları
Udemy, Coursera, Open English, Data Camp, O-Reilly gibi online eğitim platformlarından çalışanlarımızın eğitim alması sağlanmaktadır.

Araştırma ve Geliştirme Destekleri

Öğrenme & Gelişim Programları

Kişiye Özel Gelişim Planları

Staj Programları

Çalışma Saatleri İçinde Sürekli Eğitim İmkanı

Projeye Özgü Roller

İç Eğitimler ve Atölye Çalışmaları

Gelişim Saatleri

Yurt Dışı Eğitim ve Çalışma Programları

Sertifikasyon ve Lisans Desteği
Ofis Olanakları


Açık Ofis Planı
Ofisimiz tamamen açık ofistir. Genel Müdür de dahil olmak üzere hiçbir yöneticinin kendine ait bir odası yoktur.

Uzaktan/Hibrit Çalışma Fırsatları
Çalışanlarımız ister ofisten ister uzaktan çalışabilir. Çalışanlarımız herhangi bir şehirden veya ülkeden çalışabilir.

Esnek Çalışma Programı
Çalışanlarımız günlük 8 saat çalışacak şekilde esnek saatlerde çalışabilir.

Merkezi Konum

Çalışan İndirimleri

Öğrenme ve Gelişim Alanları

Ücretsiz Atıştırmalıklar & İçecekler

Yerinde Kantin

Ulaşım Faydaları

Yemek Kartı

Gündelik Kıyafet Kodu

Köpek Dostu Ofis
Çeşitlilik


Ayrımcılığa Karşı Politikalar
Hitit Bilgisayar Hizmetleri A.Ş. işe alma, ücretlendirme, eğitime erişim, terfi, fesih veya emeklilik konularında ırk, kast, ulusal köken, din, engellilik, yaş, cinsiyet, cinsel yönelim, sendika üyeliği veya siyasi görüşe dayalı ayrımcılık yapmaz veya bunu desteklemez. Hitit Bilgisayar Hizmetleri A.Ş., çalışanların ırk, kast, ulusal köken, din, engellilik, cinsiyet, cinsel yönelim, sendika üyeliği veya siyasi eğilimle ilgili ilkeleri veya uygulamaları gözlemleme haklarının kullanılmasına müdahale etmez. Ancak bu hakların, özellikle de siyasi ve dini uygulamalara ilişkin hakların, çalışma saatleri, ofis alanları ve iç ve dış iş bağlantıları dışında kullanılması gerekmektedir. İş ortamında ve ilişkilerde çalışanların dini veya siyasi uygulamaları tanıtmasına ve kendilerini belirli bir grubun üyesi olarak tanımlayan aşırı semboller taşımasına izin verilmez.

Dil ve Kültür Programları
Talep eden çalışanlar için “Open English” online İngilizce Eğitim Platformu’na üyelik hakkı verilir ve çalışan bu platform üzerinden İngilizcesini geliştirebilir. Üst seviye yöneticiler ise yurt dışı dil eğitim programları desteklenmektedir.

Erişilebilirlik İnisiyatifleri

Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Komiteleri

Mülteci ve Göçmen Destek Programları

İş Ortaklıkları

Cinsiyet Eşitliği İnisiyatifleri

Eşit İstihdam Fırsatı Politikası

Çeşitliliğe Özel Burs ve Staj Programları

Eşit Kariyer Gelişimi Fırsatları

İstihdam Kaynaklarında Çeşitlilik

Yaş Eşitliği Programları
Ücret, Yan Haklar ve Emeklilik


Ulaşım Avantajları

Referans Programı
Sağlıklı Yaşam ve Sağlık Sigortası


Wellness Programları
Çalışanların katılmak istedikleri koşu yarışları şirket tarafından karşılanır ve şirket bunu destekler.

Beslenme Danışmanlığı
İhtiyacı olan çalışanlara, talep etmesi halinde diyetisyen desteği sağlanmaktadır.
Uzman Diyetisyen tarafından tüm çalışanlarımıza sağlıklı beslenme konulu webinar ihtiyaca göre düzenlenebilmektedir.

Sağlık ve İyi Olma Programları
Şirket spor takımları oluşturularak (basketbol, voleybol, yelken, kürek, masa tenisi, koşu), çalışanların sportif faaliyetlere katılımı desteklenmektedir.

Kilo Kaybı Programları
İhtiyacı olan ve talep eden çalışanlarımızın talepleri değerlendirilerek, diyetisyen desteği sağlanabilmektedir.

Ergonomik Çalışma Alanı

Sigarayı Bırakma Programları

Çalışan Yardım Programı

Sağlık Taramaları
Çocuk Bakımı ve Ebeveyn İzni Yardımları


Aile Sağlık İzni

İşe Dönüş Programları

Ücretli Ebeveyn İzni

Emzirme Odaları
Tatil ve İzin


Yenilenme İzni
Talebi olan 5 yıl üzeri kıdeme sahip çalışanlara bu hak verilmektedir.

Mazeret İzni

Gönüllü Hizmet İzni

Hastalık İzni

Vefat İzni
Çalışan Görüşleri

“Hitit'te her gün motivasyonumu beslediğim ve kendimi geliştirdiğim bir ortamda çalışıyorum. Esnek çalışma saatleri ile iş-yaşam dengesini kolayca kurarken, her fikrin önemsendiği ve değer verildiği bir atmosferde kendimi geliştirme ve şirkete katkıda bulunma imkanı yakalıyorum.”
İlke Metin
Pazarlama Uzmanı (Marketing Specialist)

“Hitit insanların sadece işlerini yaptığı bir iş yerinden öte, verimli bir gün geçirmek için ihtiyacı olan her türlü teknik ve sosyal desteğe kolaylıkla ulaşabildiği sosyal bir yaşam alanı. Mutlu ve başarılı bir profesyonel kariyer için sorumluluk almamın teşvik edildiği ve sportif faaliyetlerimin mutlak bir biçimde desteklendiği samimi bir çalışma ortamından başka ne isteyebilirim ki?”
Mansur Seğmen
Takım Lideri (Team Leader)

“Dale Carnegie'in “İnsanlar yaptıkları işten keyif almadıkça nadiren başarılı olurlar” sözüne her zaman hak vermişimdir. Hitit'in havacılık ve seyahat sektöründe uzmanlaşmış çalışan kadrosunun bir parçası olarak her gün bilgi ve tecrübe anlamında kendimi geliştirme imkanı bulduğum için mutluluk duyuyorum. Hitit'in kürek, yelken, basketbol vb spor faaliyetleri, şirket içi birlik, beraberlik ve takım ruhunu artırmaya hizmet ettiği gibi çalışanlar olarak bizlerin memnuniyetini de artırıyor. Bununla birlikte sosyal sorumluluk projeleri ile toplum farkındalığını artırmaya yönelik çalışmalar yapan bir şirketin parçası olmaktan da ayrıca gurur duyuyorum. ”
Belma Şıpka
Kıdemli Ürün Yöneticisi (Senior Product Manager)
Profesyonel Gelişim

Harika Çalışma Alanı

Anne Dostu Çalışma Ortamı

Sağlık ve İyi Olma Uygulamaları

Yönetimde Kadın

Ücret ve Yan Haklar

Çeşitlilik, Eşitlik, Kapsayıcılık

İşbirliği ve Dayanışma

Çalışan Karbon Ayak İzi

Gelişim Odaklı Staj Programı

Siz de çalışanlarınıza mutlu bir iş deneyimi yaşatabiliyor musunuz?
İnsan odaklı kültürünüzü öne çıkarma, fark yaratan uygulamalarınızı paylaşma, çabalarınızı ödüllendirme ve başarıyı kutlama fırsatını kaçırmayın!
