HAKKINDA
Atasun Optik Perakande Tic. A.Ş. (“Atasun Optik”) olarak 2007 yılında, 44 ülkede 7.000’den fazla noktası ve 37.000’den fazla çalışanı ile optik perakende sektörünün küresel liderlerinden GrandVision’ın bünyesinde Türkiye’de hizmet vermeye başladık. 2021’de GrandVision hisselerinin devri ile, EssilorLuxottica grubuna katıldık. Dünyanın önde gelen optik perakende organizasyonunun bir parçası olarak faaliyetlerimizi sürdürmeye devam ediyoruz. Geride bıraktığımız yıllarda sektöründe “en çok tavsiye edilen perakende lideri olma” vizyonuyla yürüttüğümüz çalışmalar, birçok ödülü getirmesinin yanı sıra bizleri “Optik perakendede akla gelen ilk marka*” konumuna taşıdı. İyi görme ve iyi görünmeyi herkese ulaştırma misyonuyla 70 il 340 mağazamız, e-ticaret yapımız ve mobil uygulamamızla müşterilerimizin Türkiye’nin her yerinden 7/24 bizlere ulaşabilmesini sağlıyoruz. Atasun Optik’te yaptığımız her işin merkezinde müşterilerimizin olduğu bilinciyle, güler yüzlü, deneyimli ekibimizle müşterilerimizin memnuniyetini sağlamak için çalışıyoruz. Müşterilerimizi kaliteli hizmet, ürün çeşitliliği, şeffaf ve ekonomik fiyatlar ile buluşturuyoruz. Ömür boyu ücretsiz bakım, 7 günde iade, 30 günde değişim imkânı ve 2 yıl garanti ile kalite güvencesi sözü veriyoruz. Sıkı denetimlerden başarıyla geçerek, sektörümüzde ISO 13485 kalite belgesini alan Türkiye’deki ilk ve tek kuruluş olduk. Uluslararası bir kuruluş olan TÜV İtalya TÜV SÜD Grup’un onayıyla hak kazandığımız belge ile ürünlerimizde yakaladığımız uluslararası kalite standartlarını korumaya ve daha iyisi için çalışmaya devam ediyoruz. Sektörde müşterilerimiz için birçok ilke imza atmanın gururunu yaşıyoruz. Atasun Plus müşteri programı ile müşterilerimizi daha yakından tanıyor ve ihtiyaçlarını belirleyerek kişiye özel birçok fırsat ve ayrıcalık sağlıyoruz. Çocukları önemsiyor; “Atasun Optik’te Çocukların Yeri Ayrı” diyerek hayata geçirdiğimiz Çocuk Kulübümüzle mutluluklarına katkıda bulunmak için çalışıyoruz. Atasun Optik olarak sahip olduğumuz değerlerle müşterilerimizi odak noktamıza alıp, ihtiyaç duyulan her an ve her yerde, deneyimimiz ve ekonomik fiyatlarımızla, her gün binlerce müşterimizi ağırlamaktan gurur duyuyoruz. *Bağımsız araştırma şirketi GFK tarafından yapılan 2021 FY global brand monitor verilerine göre Atasun Optik, Türkiye’nin optik perakende sektöründe akla ilk gelen markadır.
Evren Kutlu - CEO
Sektöründe “en çok tavsiye edilen perakende lideri olma” vizyonuyla hareket eden ve “iyi
görme ve iyi görünmeyi herkese ulaştırma” misyonunu benimseyen bir markayız. Perakende
gibi oldukça dinamik bir sektörde başarılı olmanın ve bunu sürdürülebilir kılmanın öncelikle
insanı odağına almakla başladığına inanıyoruz.
Buradan hareketle, mutlu müşteriler kazanmanın yolunun mutlu çalışanlardan geçtiğini biliyoruz. Öncelikle çalışma arkadaşlarımıza kendilerini güvende ve huzurlu hissettikleri bir çalışma ortamı sağlamanın ne kadar önemli olduğunun bilincindeyiz. İhtiyaçlarını dinlemek, beklentilerini karşılamak, kendilerini bireysel ve profesyonel anlamada geliştirmelerini sağlamak işimizin en önemli parçalarından biri.
Atasun Optik olarak, çalışanlarımızı dinlemek adına pek çok çalışma yapıyor, memnuniyet düzeylerini öğrenmek ve tavsiyelerini almak üzere anketler yapıyoruz. Kendi yaptığımız çalışmaların yanı sıra, Happy Place to Work gibi bağımsız araştırma şirketlerinin süreçlerine dahil olarak nerede olduğumuzu görmek bizim için çok anlamlı.
Atasun Optik olarak ikinci kez Happy Place to Work listesindeki en mutlu iş yerlerinden biri
olmaktan gurur duyuyoruz. Ankete katılan ve samimiyetle soruları yanıtlayarak bizim için çok
değerli olan bu listede yer almamızı sağlayan tüm çalışma arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.
Neden Atasun Optik?
Atasun Optik kapsayıcı, esnek, iş birliğini teşvik eden, yenilikçi ve dinamik bir kurum kültürüne sahiptir. Atasun Optik çalışanları, işlerinin liderleridir ve sorumluluk alanları doğrultusunda inisiyatif almaktan çekinmezler. Şirket kültürü, çalışanların inisiyatif alarak hata yapmalarını tolere eder, deneyim kazanarak öğrenmelerine imkân sağlar. Ayrıca "Hayat Boyu Atasun" adını verdiğimiz hem müşteri hem de çalışan için tutkulu bir öğrenme yolculuğu ile sürekli öğrenme teşvik edilir. Atasun Optik'te çalışmak, sektörde öncü bir şirkette kariyer yapmak ve global projelerde yer almak isteyenler için benzersiz fırsatlar sunar.
KÜLTÜR
Tanıma ve Takdir
İşbirliği ve Dayanışma
Şeffaf Yönetim
ÇALIŞAN GÖRÜŞLERİ
Yenilikçilik Zamanı
Mentorluk
Sosyal Etkinlikler
Kültür
+26
OLANAKLAR / YAN HAKLAR
Yatay ve Dikey Kariyer Hareketliliği
Yetenek Geliştirme Programları
Kariyer Planlama ve Danışmanlık
Profesyonel Gelişim İmkanları
+15
Öğrenme ve Gelişim Alanları
Esnek Çalışma Programı
Yerinde Kantin
Ofis Olanakları
+15
Dil ve Kültür Programları
Eşitsizliği Azaltma Eylem Planı
Ayrımcılığa Karşı Politikalar
Çeşitlilik
+12
Esnek Harcama Hesabı
Bonus Programı
Şirket Kredi Kartı
Ücret, Yan Haklar ve Emeklilik
+4
Çalışan Yardım Programı
Fitness Yarışmaları
Mental Sağlık Faydaları
Sağlıklı Yaşam ve Sağlık Sigortası
+4
İşe Dönüş Programları
Ebeveyn Destek Grupları
Emzirme Odaları
Çocuk Bakımı ve Ebeveyn İzni Yardımları
+3
Yenilenme İzni
Gönüllü Hizmet İzni
Mazeret İzni
+2
Tatil ve İzin
ÇALIŞAN DENEYİMİ
Yaptığım işin sonuçlarını ve sağladığım katkıyı görebiliyorum.
87%
Yaptığım iş ve elde ettiğim sonuçlar benim için özel bir anlam taşımaktadır.
87%
Bu işletmenin başarısı için elimden gelen her şeyi yapmaya hazırım.
84%
Tüm potansiyelimi kullanmamı gerektiren bir iş yapıyorum.
83%
Q.
Add a Title
Add a Title
Add a Title
Add paragraph text. Click “Edit Text” to customize this theme across your site. You can update and reuse text themes.
A.
Nasıl Kutladılar
Kültür
Yenilikçilik Zamanı
“Lideriz, birikimlerimizi geleceğe taşıyoruz.” Değerimizden yola çıkarak yenilikçi projeleri ve yaratıcılığı teşvik ederiz. Çalışanlar kendilerine ayırmak istedikleri yenilikçilik zamanını yöneticileriyle konuşarak belirlemekte özgürdür.
Mentorluk
Mesleki mentorluk programımızda alanında uzman çalışma arkadaşlarımız iş hayatına yeni katılan/ Atasun Optik’e yeni katılan/ ya da yalnızca o alanla ilgili bilgi edinmek isteyen arkadaşlarımıza mentorluk veriyorlar.
Sosyal Etkinlikler
Ofis için her yıl şirket dışında gerçekleştirdiğimiz Yaza Merhaba Partimiz, çeyreklik olarak şirketimizin terasında düzenlediğimiz Happy Hour partilerimiz ve ayda 1 kez öğle & kahve molalarımızda yaptığımız mini etkinlikler, ramazanda birlikte iftarlar ile motivasyonumuzu sürekli canlı tutarız. Mağaza için ise yıllık motivasyon bütçeleri doğrultusunda çeşitli eğlenceler, akşam yemekleri, iftarlar ve geziler ile birlikte olmanın tadını çıkarırız.
Çalışan Kaynak Grupları
“Paylaştıkça Büyüyoruz” adlı bir grubumuz var. Bu grupta ebeveyn olan çalışma arkadaşlarımız, yeni ebeveyn olan ya da olacak olan arkadaşlarımızla kullanmayacakları eşyalarını paylaşıyorlar. Örneğin bebek arabası, küçülmüş kıyafetler, oyuncaklar vs. Ayrıca 6 aktif sosyal kulübümüz bulunmakta olup her birinin ayrı etkileşim grubunda etkinlik planları & kulüp gündemi ile ilgili sohbetler yapılır.
Şirket İçi İntranet
İç iletişim platformumuz All Eyes üzerinden tüm çalışanlarımız hem global duyuruları hem de şirket içi duyurularımızı görebilirken; Yammer platformumuzda hem globaldeki çalışma arkadaşlarımız hem de kendi takım arkadaşlarımız ile etkileşimde kalabiliyoruz.
Çalışan Tanıma Programları
Çalışanlarımızı takdir etmeyi, motivasyonlarını yüksek tutmayı çok önemseriz. Örneğin; çalışanlarımıza teşekkür kartı yollayabildiğimiz bir iç iletişim sistemi, kıdem & terfi ödülleri, en katkı sağlayan iç projeleri ödüllendirdiğimiz ödül töreni gibi uygulamalarımız var.
Gerçek Zamanlı Geri Bildirim
Her çeyrek IDP görüşmelerinde, her proje sonunda ya da bir iş sürecinde yaşanılan olumlu olumsuz durumlarda anlık geri bildirim verilir.
Şeffaf Yönetim
Her yıl sonunda düzenlediğimiz “Next” adını verdiğimiz town hall konseptli toplantılarımızda, her bir direktörlük yıl içinde yaptığı çalışmalar ve gelecek sene için planladıkları hedeflerini paylaşırlar. Toplantı sonunda ise “Sahne Sizin” adını verdiğimiz oturumda çalışanlar bu karar/hedef süreçleriyle ilgili sorularını ve var ise yorumlarını bu oturumda genel müdür ve direktörlerimizle paylaşırlar. Her ay direktör-müdür ve yöneticilerin katıldığı gündem toplantısında şirket hedeflerinde nerede olduğumuz ve projelerimizin son durumu konuşulur. İlgili departman yöneticisinin aylık toplantılarla bu çıktıları ekipleri ile paylaşması istenir. Ayrıca iş sonuçları Genel Müdür tarafından aylık olarak maille ekiplere iletilir.
Hata Yapma Hakkı
Atasun Optik’te herkes işinin lideridir ve sorumluluk alanları doğrultusunda inisiyatif almaktan çekinmez, yapılan hataları gelişim fırsatı olarak görürler. Örneğin her projenin gelişim aşamasında proje yöneticisiyle ve sonrasında mutlaka proje yöneticisi, direktör ya da yöneticiyle değerlendirme yapılır.
Düzenli Geri Bildirim
Yıllık performans değerlendirmemizde ve ara performans değerlendirmelerimizde çalışanların gelişim planları hakkında geri bildirim verilir ve o yıl için belirledikleri hedefleri ne kadar gerçekleştirdikleri ölçümlenir.
Kurum İçi Çalışan Anketleri
Yılda 4 kez her çeyrek olmak üzere ENPS anketi; yılda 2 kez ise NPS anketi düzenliyoruz.
Şirket Gezileri
Tüm mağazalarımızın ve departmanlarımızın yıllık motivasyon bütçesi bulunuyor. Bu motivasyon bütçelerini mağazalar ya da departmanlar istediği şekilde yönetebilirler.
Rekabet Yerine İşbirliği
Departmanlar arası ortak proje geliştirme ve iş birliği her departman tarafından teşvik edilir ve yıl sonunda düzenlenen Atasun Next toplantısında başarılı projeler ödüllendirilir.
Ters Mentorluk
Tersine Mentorluk programımızda yeni jenerasyondaki çalışma arkadaşlarımız yeni nesil konularda yönetici ve üstü pozisyondaki çalışma arkadaşlarımıza mentorluk veriyorlar.
Kişisel ve Mesleki Sınırların Tanınması
Esnek çalışma saatlerimiz, ofis tarafında hibrit&uzaktan çalışma imkanlarımız, tüm kadın çalışanlarımızın hamilelik sürecinde yarı zamanlı çalışma imkanı, doğum günü izni ile iş-özel yaşam dengesini korumayı amaçlıyoruz.
Açık Kapı Politikası
Destek Ofis’te de mağazalarımızda da birbirimize bir adım kadar yakınız, çalışanlar fikirlerini yöneticileriyle ya da müdürleriyle doğrudan paylaşma özgürlüğüne sahiptir. Ayrıca mağaza çalışanları için ise Destek Ofis’teki her bir birim/üst yönetici de onların bir telefon/mail kadar yakınındadır.
Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Programları
Atasun Optik’te eşitlik, çeşitlik ve kapsayıcılık politikaları işe alım sürecinden sonraki tüm süreçlerimize kadar hakimdir. Hem dış bağlantılarımız ile (örneğin Sabancı BADV), hem globaldeki projelerimizle hem de şirket içi faaliyetlerimizde çeşitlilik ve kapsayıcılık ile ilgili çok büyük çaba harcarız. Özellikle özel günlerde farkındalık yaratmak amacıyla birçok aksiyon alırız. Örnek: webinarlar, eğitimler, Genz & Oldies but Goldies gibi odak gruplarımız, Atasun Optik Kadınlarıyla Güçlü projesi.
İç Kariyer Fırsatları
Hem yatay hem de dikey geçişlerimizle yerel ve global fırsatlar sunuyoruz. Açık kapı politikamızın olması sebebiyle çalışanlar başka bir pozisyon ya da departmana geçiş isteklerini yöneticileriyle paylaşırlar ve pozisyona uygun görülmesi halinde kişinin pozisyona transferi gerçekleştirilir.
Rahat Kıyafet Politikası
Destek Ofis çalışanlarımız kıyafet konusunda serbesttir fakat mağaza çalışanlarımız müşteri ile birebir temas kurdukları için tek tip kıyafet yönergesi bulunmaktadır.
Performansa Dayalı Ödüllendirme
Hem ofis hem de mağaza çalışanlarımız için performansa dayalı aylık, çeyreklik ve senelik prim sistemleri mevcuttur.
Kültürlerarası Farkındalık
Bağlı olduğumuz Essilor Luxottica grubunun 150’den fazla ülkede 18.000’den fazla mağazası ve 180.000’den fazla çalışanı bulunmaktadır ve tüm politika ve faaliyetlerin uygulanmasında birlikte hareket eder, birlikte projeler yürütürüz.
Öneri Sistemi
“Fikrim Var” platformunda çalışanlarımız iş süreçlerini iyileştirmek için önerilerde/çözümlerde bulunabilirler. Her çeyrekte en beğenilen 3 fikir ödüllendirilir.
Çapraz Fonksiyonel Eğitim
Ofis çalışanlarımıza yönelik oluşturduğumuz uzmanlık okulumuz ve mağaza müdürü pozisyonuna terfi eden arkadaşlarımız için oluşturduğumuz çalıştaylar ile işlevler arası etkileşimi güçlendiriyor, iş akışını anlamalarına yardımcı oluyoruz.
Günlük Toplantılar
Her gün mutlaka yürüttüğümüz ve odağımızdaki işlerle ilgili günlük toplantılar gerçekleştirebilir, ilgili proje liderlerine ve yöneticilere ulaştırabiliriz. Ayrıca mağazadaki arkadaşlarımız da günlük satış karneleri üzerinden rakamsal verileri, müşteri süreçlerini değerlendirdikleri günlük toplantılar gerçekleştirirler.
Etik Davranış
Herkes için pozisyonu ne olursa olsun etik ihlallerini iletebileceği platformlar açıktır. Şirketimizin bu konuyla ilgilenen yönetim kurulu ekibinden oluşan etik kurulu vardır. Ayrıca hem global şirketimizin hem de Atasun Optik’in iç denetim uygulamalarıyla mağazalarımızın ve ofisin prosedürlere uygun hareket edip etmediği de denetlenir.
360 derece performans değerlendirme
180 derece performans değerlendirme uygulanmaktadır. Performans değerlendirmesi dışında ise birbirimize feedback verebilmek adına yılda 1 defa danışmanlar aracılığıyla 360 derece değerlendirme uyguluyoruz.
Takım Oluşturma Etkinlikleri
Ekip toplantılarımızda lego ve puzzle gibi oyunlar oynayarak hem aramızdaki aktif iletişimi güçlendiriyoruz hem de takım olmanın güçlü yanlarını keşfediyoruz.
Özgün Olma Özgürlüğü
Burada çalışan herkes pozisyon, cinsiyet, din, dil fark etmeksizin fikirlerini belirtmekte ve kendi yaşam tarzını devam ettirmekte özgürdür.
Çıkış Mülakatı
Profesyonel Gelişim İmkanları
Yatay ve Dikey Kariyer Hareketliliği
Görev ve yetkinliklere göre, mağazalardan merkezi ofis pozisyonlarına ve birim /departmanlar arası geçiş mümkündür ve desteklenmektedir.
Yetenek Geliştirme Programları
Hayat Boyu Atasun ve Gelişim Saati programlarımız ile sürekli gelişim desteklenmektedir.
Kariyer Planlama ve Danışmanlık
Kariyer programları kapsamında yetenek olarak tanımladığımız potansiyeli ve performansı yüksek çalışma arkadaşlarımız sahada iç değerlendiriciler, ofiste bağımsız danışmanlar tarafından değerlendirme merkezine katılırlar ve her biri için gelişim raporları hazırlanır. Her birine birebir geri bildirim ve gelişim koçluğu verilir ve yıl boyunca gelişimleri takip edilir.
Mentorluk Programları
Liderlik ve Mesleki mentorluk olarak iki farklı yapılandırılmış program bulunmaktadır.
Eğitim ve Kurs Desteği
Leonardo e- öğrenme platformumuz üzerinden Speexx yabancı dil gelişim programına her bir çalışanımız erişim sağlayabilir ve 5 farklı dili kendi seviyesinden başlayarak öğrenebilir. Online ve sınıfiçi ingilizce dil eğitim programlarımıza katılarak başlangıç seviyesinden itibaren yabancı dilini advanced seviyeye taşıyabilirken, Speaking Club ile de İngilizce dil pratiğini geliştirebilir. Bunların dışında kişi kendisi bireysel bir dil öğrenme kursuna gitmek ister veya Yüksek Lisans yapmak isterse ücretin %50 ‘sini şirket karşılar. Bununla birlikte birçok üniversite ile de YL indirim anlaşmamız bulunmaktadır.
Liderlik Eğitimi
HBA Liderlik Gelişim Programları kapsamında tüm ekip yöneten yöneticilerimiz her yıl eğitim programlarına katılırlar. Bu programlar 3 ile 12 aylık periyotları içerir ve ihtiyaç analizi ile başlar. Program bitiminde sunumlar ile son bulur. Hizmetkar Liderlik, Koçvari Liderlik, MYA Liderlik Programları bunlara örnektir.
Kişiye Özel Gelişim Planları
Her bir çalışan için yıllık bir IDP oluşturulur ve her bir çalışan yılsonu performansı yetkinlik gelişimi ve sayısal hedefleri olarak değerlendirilir. IDP kapsamında da kişisel yıllık gelişim planı oluşturulur. Çalışanın gelişim yolculuğu kurum içi mentorluk , koçluk uygulamaları ile eğitimlerle desteklenir.
Öğrenme & Gelişim Programları
Kusursuz Çalışan ve Müşteri Deneyimi için Hayat Boyu Atasun çatısı altında eğitim programlarımız mevcut.
Yükseköğrenim Desteği
Yüksek Lisans Destek Programı bulunmaktadır ve birçok üniversite ile de indirim anlaşmamız bulunmaktadır.
Kütüphane ve Eğitim Materyalleri
1800’den fazla içeriğin bulunduğu e-öğrenme platformumuz kütüphane mantığından tüm içerikleri, tüm çalışanlara açıktır. Anlaştığımız HBR içerikleri de Leonardo platformumuzda yer almaktadır. Ayrıca Kitap kulübümüzün oluşturduğu bir kitaplıkta ofisimizde mevcuttur.
Gelişim Saatleri
Kurumsal tüm eğitimler mesai saati içerisinde verilmekle birlikte kişi bireysel bir eğitim almak isterse de çalışma saatini eğitim saatlerine göre ayarlayabilmektedir.
Uzaktan Eğitim Olanakları
Leonardo e-öğrenme platformumuza tüm mobil cihazlarımızdan erişilebilmektedir. Bu platformda kişisel gelişim eğitimleri de (yoga,nefes koçluğu, koçvari liderlik gibi sertifika programları da bulunmaktadır)
Projeye Özgü Roller
Atasun Optik’te takım çalışması ve iş birliği teşvik edilir ve çalışanlar farklı projelerde birlikte çalışarak birbirinden öğrenirler.
Sertifikasyon ve Lisans Desteği
Kişiye ve ihtiyacına özel sertifika programlarına katılım desteklenmektedir.
Çalışma Saatleri İçinde Sürekli Eğitim İmkanı
Hibrit ve esnek çalışma saatlerimiz ile , online – Offline- yüzyüze eğitim modellerimiz ile tüm eğitimler mesai saati içerisinde yapılması desteklenmektedir.
İç Eğitimler ve Atölye Çalışmaları
İç eğitmenlerimiz veya dışarıdan anlaşmalı eğitmenler ile her ay düzenli eğitim ve uzmanlık atölyeleri düzenlenmekte hem yetkinlik hem optik teknik eğitimleri tüm çalışanlarımıza verilmektedir.
Yurt Dışı Eğitim ve Çalışma Programları
Global bir şirket olarak yurtdışı eğitim programları ve değişim programları desteklenmektedir.
Konferans ve Seminere Katılım
Ofis Olanakları
Öğrenme ve Gelişim Alanları
Destek Ofiste 3 adet büyük toplantı odası mevcuttur ve her biri eğitim ve seminer vermek için uygundur. Ayrıca 1 adet Eğitim Salonumuz da bulunmaktadır. Ek olarak Türkiye’deki birkaç bölgemizdeki mağazalarımızda da teknik eğitimler verilmesi için tasarlanmış eğitim salonları mevcuttur.
Esnek Çalışma Programı
İş ve özel yaşam dengesini sağlayabilmek adına çalışanlar çalışma saatlerini belirtilen esnek saatlerde planlamakta özgürdür.
Yerinde Kantin
Ofisteki kafemizde büyük çeşitli yiyecek & içeceklerden oluşan bir otomat bulunmaktadır.
Çalışan İndirimleri
Tüm çalışanlar Atasun Optik’te geçerli %50 indirim hakkına ve her yıl belirlenen miktarda gözlük hakkına sahiptir. Ek olarak üniversite, restaurant, kurum ve marka iş birlikleri ile de çalışanlarımıza sağladığımız faydayı arttırıyoruz.
Köpek Dostu Ofis
Ofisimiz ve Türkiye’deki tüm mağazalarımız kedi ve köpek dostudur. Hem çalışanlarımız hem de müşterilerimiz evcil hayvanlarını iş yerine getirebilirler.
Oyun Odası
Terastaki kapalı alanımızda 1 adet masa tenisi 1 adet langırt ve 1 adet de oyun konsolu bulunmaktadır. Yine çalışma arkadaşlarımızın dinlenmek ve çalışmaya ara vermek için en çok tercih ettiği yerlerden biridir.
Ücretsiz Yemekler veya Hazır Öğle Yemekleri
Destek ofiste her ay düzenlediğimiz mini motivasyon etkinlikleri var örneğin birlikte iftar yapmak, kahvaltı yapmak, tavuk pilav günü yapmak, pizza günü yapmak vs. gibi.
Uyku Odaları veya Sessiz Bölgeler
Kafemizin köşe kısmında 4-5 adet puf koltuklar bulunuyor. Kişi burada rahatça dinlenebilir veya tercih ederse uyuyabilir. Ayrıca giriş katımızda bulunan doktor odası da kısa uykular için idealdir.
Çatı Katı Dinlenme Alanı veya Açık Alanlar
Ofiste 1 adet geniş teras ve giriş katta 1 adet geniş bir kafe bulunmaktadır. Çalışanların mola ve dinlenmek için en çok tercih ettiği yerler burasıdır.
Uzaktan/Hibrit Çalışma Fırsatları
Hibrit çalışma uygulamamız ayda 20 iş gününün yarısı ofisten, yarısı evden çalışma şeklindedir. Kişi çalışma haftasını istediği gibi belirleyebilir. Ayrıca senede toplamda 1 ay olacak şekilde uzaktan çalışma imkânımız mevcuttur. Genellikle yaz ayları tercih edilse de yılın istenilen herhangi bir döneminde de 15 gün şeklinde 2 kez olacak şekilde de kullanılabilir.
Açık Ofis Planı
Ulaşım Faydaları
Yemek Kartı
Gündelik Kıyafet Kodu
Merkezi Konum
Ücretsiz Atıştırmalıklar & İçecekler
Otopark
Ücretsiz Otopark veya Otopark Ödeneği
Çeşitlilik
Dil ve Kültür Programları
Leonardo Eğitim Platformumuzdaki Speexx ve Speaking Club gibi kurum içi eğitim ve uygulamalarımızla çalışanlarımızın yabancı dillerini geliştirmesine yardımcı oluyor; anlaşmalı eğitim kurumları ile de hem dijital hem de yüz yüze eğitimlerle onları destekliyoruz.
Eşitsizliği Azaltma Eylem Planı
Hem Atasun Optik olarak biz, hem de global şirketimiz Essilor Luxottica’nın Çeşitlilik, Eşitlik ve Kapsayıcılık konusunda önemli hedefleri & teşvikleri bulunmaktadır. Cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmak ve şirketteki kadın istihdamını daha fazla artırmak, kadın liderleri desteklemek ile ilgili hedeflerimiz var.
Ayrımcılığa Karşı Politikalar
Çeşitlilik & Kapsayıcılık Manifestomuzun da olduğu “Bir de Buradan Bak” dediğimiz eğitimi zorunlu olarak alır ve bu eğitimle davranış kuralları doğrultusunda cinsiyet, yaş, kıdem, sosyo-ekonomik durum, milliyet, din, dil, ırk ayırmaksızın herkese eşit ve saygılı davranacağını taahhüt eder.
Çeşitlilik Elçileri
Atasun Optik’te çalışan herkes çeşitlilik ve kapsayıcılığın öncüsüdür, oryantasyon sürecinde alınan Çeşitlilik & Kapsayıcılık Manifestomuz, “Bir de Burdan Bak” isimli farkındalık eğitimimiz ve Leonardo’da yer alan birçok farklı içerik ile bu konuda rol model olmaya isteklidirler. Ek olarak global paydaşlarımız ile ortak Çeşitlilik & Kapsayıcılık bilincinin gelişmesi için farklı projelerde yer alan çalışma arkadaşlarımız da mevcuttur.
Çeşitliliğe Özel Burs ve Staj Programları
Atasun Optik olarak topluma ve eğitime fayda odaklı yaklaşım ile optisyenlik mesleğinin geleceğine yön verecek, maddi imkanları kısıtlı, başarılı optisyenlik bölümü öğrencilerine destek olarak iş hayatına katılmalarını kolaylaştırmak ve optik sektörünü geliştirmek adına burs ve staj imkanları sunuyoruz.
Eşit Kariyer Gelişimi Fırsatları
Çeşitlilik & Kapsayıcılık Manifestomuzun da olduğu “Bir de Buradan Bak” dediğimiz eğitimi zorunlu olarak alır ve bu eğitimle davranış kuralları doğrultusunda cinsiyet, yaş, kıdem, sosyo-ekonomik durum, milliyet, din, dil, ırk ayırmaksızın herkese eşit ve saygılı davranacağını taahhüt eder.
Yaş Eşitliği Programları
Oldies but Goldies projemiz kapsamında uzun zamandır bizimle çalışan arkadaşlarımız eskiden yapılan farklı ve güzel uygulamaların yeniden hayata geçirilmesi ve canlandırılması için fikirlerini paylaşıyorlar.
Ayrıca Mesleki Mentorluk programımız ile de alanında uzman çalışma arkadaşlarımız daha tecrübesiz & sektörde yeni olan çalışma arkadaşlarımıza birebir mentorluk verirler.
Farkındalık Eğitimleri
Kurum içi eğitimlerimizin yanı sıra kurum dışı eğitimler ve webinarlarla da çalışanlarımızın farkındalığını geliştirmeyi önemsiyoruz.
E şit İstihdam Fırsatı Politikası
Atasun Optik’te kadına ya da erkeğe özgü iş rolleri algısı yoktur. Her pozisyon için mutlaka aynı seviyedeki kadın ve erkek adaylar birlikte önerilir. Eğer bir departman ya da mağazamızda belirgin bir cinsiyet hakimse, cinsiyet eşitliği ilkesi gözetilerek sayıca az olan cinsiyetteki adaylar önceliklendirilir. İşe alım sürecinde iş ilanlarından itibaren objektif olarak belirlediğimiz ve herhangi bir cinsiyete atfedilmeyen görev tanımlarımız herkes için geçerli olup herhangi bir cinsi işaret eden ilan dili kullanmayız. Mülakat sürecinde hiçbir aday için din, dil, ırk, cinsiyet, medeni durum, yaş faktörleri, eşinin işi, doğum yapma kararı vb. sorular kesinlikle sorulmaz ve adayın bahsetmesi durumunda da önyargılı davranılmaz. Tüm işe alım kriter ve değerlendirmeler yetkinlik ve mesleki bilgi birikimi ölçümlemelere dayanır. Tüm çalışanlar eşit fırsatlara sahiptir ve eşit iş-eşit ücret politikasıyla ücretler belirlenir, çeyreklik periyotlarla pay-gap analizleri yapılır; kariyer, eğitim ve gelişim süreçlerinde herhangi bir ayrım yapılmaz.
Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Komiteleri
Atasun Optik Kadınlarıyla Güçlü, Future Leaders (Women), Gen-Z ve Oldies but Goldies gibi programlarımızla kadın çalışanların ve farklı jenerasyonların temsilini destekliyoruz.
İstihdam Kaynaklarında Çeşitlilik
Bazı pozisyonlar için sadece “Engelli çalışan” ilanı veriyoruz.
İş Ortaklıkları
Kurumlar ile iş hayatında kadınları destekleme, kadına şiddete karşı farkındalık yaratma gibi konularda eğitim & webinar iş birlikleri yapmakla birlikte; STKlar ile de iş birliği içinde olarak maddi imkanı kısıtlı öğrencileri fırsat eşitliği noktasında destekliyoruz.
Cinsiyet Eşitliği İnisiyatifleri
LEAD Network Türkiye ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği sayesinde, kadınların iş dünyasında yaşadıkları zorlukların aşılmasına, verimli ve çözüm odaklı çalışmalarla destek oluyoruz.
Global şirketimiz Essilor Luxottica tarafından oluşturulan THRIVE Leadership Program kadın liderleri kariyerlerinde destekler. Ayrıca özellikle kadın yöneticilerimizin yer aldığı Future Leaders Programı da benzer olarak kadınların birbirini iş hayatında desteklediği ve birlikte kurum içi birçok projede yer aldıkları bir program.
Erişilebilirlik İnisiyatifleri
Mağazadaki engelli kasiyerlerimiz için ergonomik ve konforlu ortamlar sağlıyoruz.
Çeşitlilik Raporlama ve İzleme
Çeyreklik bazda çeşitlilik ve kapsayıcılık raporlaması yapılarak çeşitlilik & kapsayıcılık hedeflerimize ulaşmak için ek öneriler ve aksiyonlar konuşulur.
Ücret, Yan Haklar ve Emeklilik
Esnek Harcama Hesabı
Tüm çalışanların faydalanabileceği e-avans uygulamamız bulunuyor.
Bonus Programı
Hem ofis hem de mağaza çalışanlarımız için performansa dayalı aylık, çeyreklik ve senelik prim sistemleri mevcuttur.
Şirket Kredi Kartı
İşle ilgili yapılan harcamalar (seyahat, yol, yemek, konaklama vs. gibi) masraf olarak beyan edilir ve aynı hafta içinde çalışanın hesabına yatırılır.
Kar Paylaşımı
Şirketimizin yıllık hedeflerini başarıyla gerçekleştirmesi sonucunda bir ödüllendirme sistemimiz bulunmaktadır.
Referans Programı
Intranet sistemimiz All Eyes üzerinde “Referansım Var” platformumuz üzerinden her çalışanımız işe alım sürecine adayını önerebilir, tüm önerilere İ&K platform üzerinden şeffaf şekilde dönerek sürecine ilişkin bilgi verir. İşe alınan her aday için prim verilir.
Yer Değiştirme Yardımı
Mağazalar arasında farklı bir şehre taşınan çalışanlarımıza taşınma yardımı ve 12 ay boyunca kira yardımı desteği sağlanmaktadır.
Ulaşım Avantajları
Sağlıklı Yaşam ve Sağlık Sigortası
Çalışan Yardım Programı
Çalışanlarımızın özellikle hukuki danışmanlık noktasında desteğe ihtiyacı olduğu konularda şirket avukatlarımızla danışmanlık desteği sağlıyoruz.
Fitness Yarışmaları
Global şirketimiz ile ortak uygulamamız “Heroes” uygulaması ile dünya çapında bir rekabet içindeyiz. Her ay en çok adım atan, en çok farklı spor ile uğraşan, en çok spora vakit ayıran ilk 10 kişi belirlenir ve challange yapılır. Bunun sonucunda ilk 3 kişiye ödül verilir.
Mental Sağlık Faydaları
Deprem zamanında farkındalık kazanarak hayata geçirdiğimiz terapi hizmeti ile hem depremzede arkadaşlarımız hem de terapi ihtiyacını bildiren arkadaşlarımız için Hiwell ile iş birliği gerçekleştiriyoruz.
Ergonomik Çalışma Alanı
Ofiste uzun süre oturarak çalışan arkadaşlarımız için ayakta çalışabileceği masalar, oturabilecekleri rahat puflar ve koltuklar bulunmakla birlikte; uzun süre ayakta hizmet veren mağaza çalışanlarımız için de hem mağaza içinde masa başında hem de atölye içinde sandalye ve koltuklar bulunmaktadır.
Hayat Sigortası
Tüm çalışanlarımıza yaptırdığımız ferdi kaza sigortamız bulunuyor.
Wellness Programları
Global şirketimiz ile ortak uygulamamız “Heroes” uygulaması ile dünya çapında bir rekabet içindeyiz. Her ay en çok adım atan, en çok farklı spor ile uğraşan, en çok spora vakit ayıran ilk 10 kişi belirlenir ve challange yapılır. Bunun sonucunda ilk 3 kişiye ödül verilir.
Sağlık Taramaları
Çocuk Bakımı ve Ebeveyn İzni Yardımları
İşe Dönüş Programları
Ebeveyn izninden dönen çalışma arkadaşlarımızın işe adapte olma sürecini kolaylaştırmak ve iş-özel yaşam dengesini sağlamak için esnek çalışma saatleri, yarı zamanlı çalışma imkanları ve hibrit & uzaktan çalışma imkanlarımız ile her zaman yanındayız.
Ebeveyn Destek Grupları
Şirket içinde bu yıl hayata geçirdiğimiz anneler arası mentorluk sistemimiz var. Bu sistemde anne çalışanlarımız yetkin oldukları konularda yeni anne olan arkadaşlarımıza mentorluk verecekler. Ayrıca yine Paylaştıkça Büyüyoruz platformumuzda paylaşılan oyuncak, bebek arabası, kundak gibi eşyaları yeni ebeveyn çalışanlarımıza ulaştırıyoruz.
Emzirme Odaları
Giriş katımızda bulunan revir odamızda emziren annelerimiz için özel bir alan bulunmaktadır.
Bebek Bakım Paketi
Yeni ebeveyn olan tüm çalışanlarımıza “yeni doğan kiti” hediye ediyoruz. Bu kitin içinde pişik kremi, ıslak mendil, alt açma bezi, bebek şampuanı ve bebek bezi bulunuyor.
Psikolojik Danışmanlık
Uzatılmış Anne/Baba İzni
Tatil ve İzin
Yenilenme İzni
Çalışanlar belirlenen plan çerçevesinde ücretsiz uzun süreli izin kullanabilirler.
Gönüllü Hizmet İzni
Prosedürde böyle bir izin uygulamamız olmasa dahi sosyal sorumluluk & gönüllü hizmet aksiyonlarını gerçekleştirdiğini beyan eden çalışanlarımız ücretli izinli sayılırlar.
Mazeret İzni
Vefat İzni
Hastalık İzni
Çalışan Görüşleri
“Atasun Optik şirket kültürü, değerleri, çalışanlarına yönelik tutumu ve çalışma ortamı harika. Öncelikle insan odaklı ve şeffaf iletişime önem veren bir şirket olması bana güven veriyor. Öğrenme ve gelişimin sürekli olduğu, yöneticilerim tarafından başarılarımın tebrik ve takdir edilmesi, işbirliği ve dayanışma içerisinde çalıştığım samimi bir ortam olması beni ayrıca motive ediyor. Kariyer yolculuğunda ilerleme fırsatları ve eğitim imkanlarını sunması, kişisel gelişim için inanılmaz fayda sağlıyor. ”
Fatma Dokdemir
Store Manager/Optician
“Atasun Optik’te çok güzel kişisel ve profesyonel gelişim fırsatları mevcut. Çalışanlarını destekleyen, kariyer ve gelişim fırsatları sunan bir yerde çalışmak öğrenme ve gelişim yolculuğumun devamlılığını sağlarken burada çalışmayı daha keyifli hale getiriyor. Bunun yanında çalışma ortamı da beni en çok motive eden güzelliklerden biri. Takım arkadaşlarımızla sorunları açık ve yapıcı bir şekilde çözmek için bir araya gelip fikir alışverişinde bulunuyor, iş yerinde ya da dışında yapılan motivasyon aktivitelerimizle birlikte sosyalleşiyor, daha samimi ve keyifli bir ortam oluşturabiliyoruz. Böylece iş performansım artarken aynı zamanda iş yerinde mutlu ve memnun bir atmosferin içinde buluyorum kendimi. ”
Yeşim Keçeci
Senior Quality Management Executive
“Atasun Optik gerçekten çok mutlu bir iş yeri. Bu mutluluğun kaynağının da, destekleyici ve inisiyatif almaya olanak tanıyan bir çalışma kültürüne sahip olması diyebilirim. Bir çalışan için mutsuzluğun en önemli belirtisi işe giderken ayakların geri geri gitmesidir, Atasun Optik'in mutlu ayaklara sahip çalışan sayısının oldukça yüksek olduğunu düşünüyorum. Burada çalışmanın benim için en önemli motivasyonu, kariyer hedeflerim konusunda gereken desteğin verilmesi ve buradaki geleceğime umutla bakabilmemdir. Çünkü adil ve eşit fırsatlar tanıyan bir çalışma kültürü var. ”
Ufuk Yenigün
Senior Store Operations Specialist
Profesyonel Gelişim
Topluluk Katılımı ve Gönüllülük
Katılım oranı:
Globalde, One Sight Vakfı aracılığıyla ücretsiz göz taramaları sunarak maddi durumu yetersiz olanlara hizmet veriyoruz. Türkiye’de ise dernek ve vakıflarla işbirliği yaparak özel günlerde ve çeşitli durumlarda bağışlarda bulunuyoruz. Aylık olarak şirket içi kulüplerde (Kitap, Sinema, Spor, Pati, Müzik ve Speaking Club) sosyal etkileşimi artırıyoruz. Ayrıca, sosyal sorumluluk projeleri kapsamında hayvan barınaklarını ziyaret ediyor, Büyük İstanbul Maratonu’nda vakıflar için koşuyor ve yılbaşı projeleri düzenliyoruz.
Mentorluk ve Ters Mentorluk Programları
Program katılımı:
Kurumda mesleki ve tersine mentorluk programları yılda iki kez uygulanır. Çalışanlar, mentorluk eşleşmeleri ve görüşme takibi için özel bir sistem kullanır. Programın verimliliği değerlendirme anketleriyle ölçülür ve katılım gönüllülük esasına dayanır.
Etkileşim kalitesi:
Her görüşme sonrası değerlendirme formu doldurulmaktadır. Tüm mentorluk süreci tamamlanınca da mentor ve menti şeklinde ayrı ayrı genel bir program değerlendirmesi yapılmaktadır. Şuan sistemimize kayıtlı mesleki mentorlukte; 12 mentor, 48 menti, tersine mentorlukte; 5 mentor, 8 menti saha yönetim mentorluğunde 32 mentor , döneme göre değişen(şuanda 16 menti ) bulunmaktadır.
Yıllık Eğitim Saatleri
Eğitim saatlerinin kaydı:
LMS platformumuz olan Leonardo sistemine tüm canlı/online sınıf eğitimlerini, seminer ve webinarların eğitim adı/eğitmen adı/lokasyon/gün/saat aralığı/kişi sicilleri ile kayıtlarını sağlıyoruz. Eğitim saatlerinin kayıtları girilirken 1 saatlik öğle arası düşülüyor. 2023 yılında toplam 1603 çalışma arkadaşımız online veya sınıf ortamında eğitim almış olup, kişi başı eğitim saatimiz 22.85 saattir.
Eğitim içeriğinin uygunluğu:
Her çalışanın eğitim süresi ve içerikleri, iş niteliği, görev tanımı, kıdem ve kariyer hedeflerine göre belirlenir. Eğitim ihtiyaçları anketler ve departman talepleriyle saptanır, yıllık plan oluşturulur ve gerektiğinde güncellenir. Satış ve ofis çalışanlarına uygun teknik ve liderlik eğitimleri sunulur. Çalışanlar, Leonardo platformu ve diğer kaynaklarla geniş eğitim imkanlarına erişir.
Uzaktan Öğrenme Seçenekleri
Kurs çeşitliliği ve kalitesi:
Leonardo online eğitim platformunda, global eğitim ekibimiz tarafından hazırlanan 1800’den fazla içerik, Speexx ve HBR’in materyalleri mevcuttur. Çalışanlar, canlı webinarlardan ve iç eğitimlerden yararlanabilir. Sertifika programları ve çeşitli sağlık ile koçluk eğitimleri sunulmaktadır. 2024’ün ilk 7 ayında, kişi başı 13,5 saat öğrenme süresi hedeflenmektedir.
Çapraz Fonksiyonel Eğitim Fırsatları
Program çeşitliliği:
Şirket içi mesleki mentorluk programı ve departmanlar arası proje yönetim süreci bu anlamda değerlendirilebilir. Yılda 30’a yakın yerel veya global projeyi iş geliştirme departmanımızın öncülüğünde farklı departmanlardan ve her seviyeden çalışma arkadaşlarımızın katılımı ile yürütüyoruz. Projelerde yer alan ekiplerimiz dış kaynaklı danışmanlardan agile proje yönetimi eğitimi almıştır.
Kariyer İlerleme Yolları
Yol haritalarının netliği:
Hem yatay hem de dikey geçişlerimizle yerel ve global fırsatlar sunuyoruz. Açık kapı politikamızın olması sebebiyle çalışanlar başka bir pozisyon ya da departmana geçiş isteklerini yöneticileriyle paylaşırlar ve pozisyona uygun görülmesi halinde kişinin pozisyona transferi gerçekleştirilir.
İlerleme fırsatlarının uygulanabilirliği:
Bugüne kadar 75 kişi yatayda rotasyon fırsatı, 10 kişi globalde çalışma fırsatı ve Her yıl 50’den fazla kişi dikey geçiş fırsatı yakaladı. Mağaza iç terfi oranımız: %40
Üst yönetim iç terfi oranımız: %63
Öğrenme Kaynaklarına Erişim
Erişilebilirlik:
Leonardo online eğitim platformumuzda global eğitim ekibimiz tarafından hazırlanan 1800’den fazla eğitim içeriği, Speexx yabancı dil gelişim platformu ve HBR gibi anlaşmalı kurumların içerikleri yer almaktadır. Tüm çalışanlar bu platforma erişebilir, dilediği eğitimi alabilir. Ek olarak yabancı dil gelişimi için Cambly anlaşmamız mevcuttur. Talep edenler için udemy’den eğitim satın alımları şirket ödemeli yapılmaktadır.
Çeşitlilik:
Yabancı dil gelişim imkanı (5 farklı dil), Yoga ve sağlıklı yaşam serisi (Leonardo ‘da), Harvard Business Review içerikleri. Bunların dışında kurumun üye olduğu derneklerin organizasyon ve eğitimlerine katılım imkanı. Mesleki atölye, konferans, webinar vb oturumlara katılım imkanı.
Dış Eğitim Desteği
Finansal destek miktarı:
Her yıl, eğitimler için danışmanlık, konaklama, ulaşım ve toplantı salonu kira bedelleri bütçelenir. Kurum dışı yabancı dil eğitimlerinde maliyetin %50'si, yüksek lisans ve optisyenlik için ise çeşitli şirket destekleri sağlanır.
Zamanlama esnekliği:
Ofiste; esnek zamanlı çalışma, yılda 1 ay uzaktan çalışma ve hibrit çalışma seçenekleri, sahada shiftli çalışma imkanı ile çalışanlar eğitim saatlerini kolaylıkla organize edebilmektedir. Eğitim şirket satın alımlı veya destekli ise zaten mesai saatleri içerisinde gerçekleştirilir.
İşbirliği Platformları
Aktif kullanıcı oranı:
Alleyes: Global şirket içi iletişim platformu. Burada hem global hem lokal duyurular yapılır. %100 tüm çalışanlar bu alanı takip eder ve etmesi için teşvik edilir.
Yammer: Global tarafta kullanılan iç sosyal ağdır. İngilizce bilgisi kaynaklı %30 kullanım oranına sahiptir. Platform tüm çalışanlara açıktır.
We are one : Takdir & Ödüllendirme & Sosyal paylaşım platformudur ve lokalde geliştirilmiştir. Henüz temmuz ayı itibariyle kullanmaya başladık ve 1 ay içerisinde %62 aktif kullanıcı sayısı ile 1300 ‘ün üzerinde etkileşim aldık.
Eba: Daha çok iş takip ve onay sürecini sağlıklı yürütmek adına kullanıyoruz. %100 tüm çalışma arkadaşlarımız bu alanı kullanır.
Docusign: tüm prosedürlerin onaylandığı ve ilgili kişilere yayınlandığı platform
Bilgi paylaşımı etkinliği: Aylık, çeyreklik ve yıllık yapılan toplantılar ile bilgi akışı yatay -dikey-çapraz fonksiyonlar için sağlanır. Ek olarak her yıl aralık ayında tüm saha ve ofis yöneticilerimizin katılımı ile (ort. 500 kişi ) konaklamalı ve şehirdışında gerçekleştirilen organizasyonda geçen bir yıl değerlendirilirken her direktörlük gelecek yıl için stratejisini ve hedeflerini paylaşır. Bu organizasyonun ikinci günü ise motivasyon arttırıcı etkinlikler içerir.
Global Hareketlilik Programları
Fırsat sayısı:
Bugüne kadar 10 kişi farklı ülkelerde global kariyer fırsatı buldular ve bu 10 kişi uzman seviyesinden CEO seviyesine kadar farklı kademelerde çalışan kişilerdi. Halen Almanya, Hollanda, İspanya, İngiltere ‘de çalışmalarına devam ediyorlar. Global şirketimiz Essilor Luxottica tarafından oluşturulan aşağıdaki programlara ekiplerimiz katılarak küresel projelerde çalışma ve deneyimle fırsatı bulmaktadırlar. Tüm departmanlarda şu an aktif olarak 20’den fazla global projede yer alıyoruz.
Development Programs:
Advance- AdvanceHer, Empower - EmpowerHer, GM Crash, Executive Coaching, Team Coaching, THRIVE Leadership Program , HR Rotatıon Program, Fınhance Program ve ek olarak global işbirliği ve iletişimi arttırmak için ülkeler arası COFFEE & CONNECT oturumları.
Geri Bildirim Mekanizmaları
Geri bildirim toplama sıklığı:
Her eğitim sonunda online veya fiziki değerlendirme anketi ile katılımcılar eğitim içeriğini ve eğitimciyi değerlendirir. Tüm formlar veya değerlendirme raporları Eğitim ve Gelişim Birimi’nde fiziki ve/veya online olarak arşivlenir sonuçlar yönetim ile paylaşılır. Bazı eğitimlerin sonunda atanan sınavlar ile de eğitimin faydası ölçümlenmektedir.
İyileştirme süreci:
Eğitim sonundaki sınavlarda düşük puan alanlar için eğitimler farklı yöntemler ile tekrarlanmaktadır. Gelen yorumlar ile de eğitim içeriği güncellenir, eğitmen alternatiflerine bakılır.
Kişiselleştirilmiş Gelişim Planları
Planın kapsamı:
Performans yönetim sistemimizde her bir görevin hedef yetkinlik ve beceri seti belirlenmiştir. Bu hedef doğrultusunda ilgili görevde çalışan kişinin gelişim alanları kendisi, yöneticisi, varsa astları tarafından yapılan değerlendirmeler ile belirlenir.
Her yıl 360 değerlendirme yönetici ve üstü tüm çalışanlar için yapılır. Kariyer hedefi olan yeteneklerimiz için iç veya dış danışmanlar tarafından assessment yapılır ve sonuçlar raporlanarak, katılımcılara da geri bildirim verilir. Tüm bunların sonucunda her bir çalışan için gelişim planı kişiye özgü ve somut ölçümlerle çıkarılmış olur.
Gözden geçirme süreci:
Tüm kişisel gelişim planları 6 ayda bir gözden geçirilip , gerekli durumlarda revize edilir.
Liderlik Gelişim Programları
Program katılımı:
HBA Liderlik Gelişim Programları, yöneticiler ve yetenek havuzundakiler için yıllık eğitimler sunar. Programlar, ihtiyaç analiziyle başlar ve sunumlarla sona erer. Hizmetkar ve Koçvari Liderlik gibi programlar içerir. 12 yöneticimiz ICF onaylı koçluk almıştır.
Kariyer ilerlemesi:
Bu eğitimlere öncelikle ekip yönetenler ve yetenek havuzundakiler katılmaktadır. Eğitimlerini tamamlayanlar ve iş sonuçlarında başarı gösteren kişiler kariyer programına da katılım konusunda önceliklidir.
Dış Ortaklık Programları
Ortaklık sayısı ve çeşitliliği:
Her yıl eğitim amaçlı en az 5 farklı dış eğitmen ve /veya firma ile anlaşmalarımız olur. Her çeyrek webinar veya yüzyüze oturumlarda alanında uzman 4-6 arasında konuk konuşmacımız olur. Bununla birlikte HBR, Cambly , Galatasaray Üniversitesi, Tegep, Peryön ile sürekli işbirliği içerisindeyiz.
Harika Çalışma Alanı
Anne Dostu Çalışma Ortamı
Sağlık ve İyi Olma Uygulamaları
Yönetimde Kadın
Ücret ve Yan Haklar
Çeşitlilik, Eşitlik, Kapsayıcılık
İşbirliği ve Dayanışma
Çalışan Karbon Ayak İzi
Gelişim Odaklı Staj Programı
Siz de çalışanlarınıza mutlu bir iş deneyimi yaşatabiliyor musunuz?
İnsan odaklı kültürünüzü öne çıkarma, fark yaratan uygulamalarınızı paylaşma, çabalar ınızı ödüllendirme ve başarıyı kutlama fırsatını kaçırmayın!